banner rinne 150x65        

 

Головне меню

Реєстрація


Права споживачів на повернення товару неналежної якості

Права споживачів на повернення товару неналежної якості

53722161 2194444470819388 4819191968854704128 n

Закон України «Про захист прав споживачів» передбачає можливість повернення (обміну) товарів як неналежної якості, так і якісних, при дотриманні певних умов.

До товарів неналежної якості них відносять:

  • товар з недоліком, тобто з будь-якою невідповідністю вимогам нормативно-правових актів, нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред’являють до нього, а також інформації, наданій виробником (виконавцем, продавцем).
  • товар з істотним недоліком (книга зі склеєними сторінками, розпароване взуття та ін.).

Істотним вважають недолік, який робить неможливим або неприпустимим використання товару за його цільовим призначенням, виник з вини виробника (продавця, виконавця), а після його усунення проявляється знову з незалежних від споживача причин. Крім цього, такий недолік повинен мати хоча б одну з таких ознак:

-  його взагалі не можна усунути;

-  усунення потребує понад 14 календарних днів;

-  робить товар суттєво іншим, ніж передбачено договором;

  • фальсифікований товар, а саме: виготовлений з порушенням технології або неправомірним використанням знака для товарів та послуг чи копіюванням форми, упаковки, зовнішнього оформлення, а також неправомірним відтворенням товару іншої особи. Наприклад, підроблені джинси відомої марки, які лише зовні схожі на оригінал.

Виявивши протягом гарантійного терміну недолік у непродовольчому товарі, споживач має право вимагати, відповідно до ч.1 ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів»:

  • пропорційного зменшення ціни;
  • безоплатного усунення недоліків у розумний строк;
  • відшкодування витрат на усунення недоліків товару.

Якщо виявлено істотний недолік, що виник з вини виробника (продавця) товару, або факт фальсифікації товару, і це за необхідності підтверджено висновком експертизи, у покупця є право вибору одного з таких варіантів:

  • розірвати договір та отримати сплачену за товар суму;
  • замінити товар на такий самий товар належної якості або на аналогічний з числа наявних у продавця (виробника).

На експертизу згідно ч. 6 ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів» відводить 2 тижні. Як правило, витрати на проведення експертизи несе продавець. Проте споживачу доведеться відшкодувати їх, якщо доведуть, що недоліки виникли внаслідок порушення ним встановлених правил використання, зберігання, транспортування чи дій третіх осіб.

Для того, щоб замінити товар, потрібно:

ü     звернутися за місцем придбання товару, до виробника або підприємства, що задовольняє ці вимоги у зручному для споживача регіоні;

ü     пред'явити оригінал розрахункового документа, який підтверджує факт купівлі (касовий чек, квитанцію тощо).

ü     пред’явити технічний паспорт або документ, який його замінює (гарантійний талон чи товарний чек із зазначенням гарантійного строку обслуговування), із позначкою про дату продажу.

ü     письмово оформити свої вимоги, подаючи продавцю заяву у двох примірниках. Один з них продавець залишає у себе, а другий, з відміткою про дату прийняття, прізвища, імені, по батькові та посади працівника, що прийняв заяву, віддає покупцю;

ü     передати товар для заміни. У результаті споживач отримує документ (накладну), який підтверджує цю операцію.

Відповідно до ч.7 ст. 8 Закону «Про захист прав споживачів» після розірвання договору з продавцем і повернення неякісного товару споживач отримає суму, розраховану виходячи або з вартості на час пред’явлення вимоги (коли ціна зросла), або з купівельної вартості (у разі зниження ціни). Якщо ціну підвищено, покупець отримує суму більшу, ніж сплатив при купівлі товару. Для нього це дохід від відшкодування матеріальної шкоди, з якого утримують податок із доходів фізичних осіб (пп. 4.2.10 Закону України «Про податок з доходів фізичних осіб»). Гроші, сплачені за товар, повертають у день розірвання договору, а коли з об'єктивних причин це неможливо (наприклад, у касі магазину немає потрібної суми) – в інший строк за домовленістю сторін, але не пізніше, ніж через 7 днів.

Позовна давність, що застосовується до вимог у зв’язку з недоліками проданого товару – 1 рік.

За захистом своїх прав споживачі мають право звернутися до Державної служби України питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів та її територіальних органів на місцях, а також до суду.

Додатково повідомляємо, що з метою підвищення правової свідомості українців та інформування громадян щодо використання та захисту їхніх прав у повсякденному житті стартував загальнонаціональний правопросвітницький проект Міністерства юстиції України «Я МАЮ ПРАВО!».

В рамках проекту проводиться інформування громадян та надання практичних рекомендацій щодо захисту прав за найбільш актуальними напрямами.

Більше інформації про проект «Я МАЮ ПРАВО!» на сайті prаvo.minjust.gov.ua та за номером 0 800 213 103 (єдиний контакт-центр системи надання безоплатної правової допомоги).

Довідково. Володимирецьке бюро правової допомоги: смт Володимирець, вул. Соборна, 20 (приміщення Володимирецької районної державної нотаріальної контори),тел. (03634) 2-58-08.

53691264 1973092969455024 195392961536589824 n53762068 1975436929220628 5444255898224558080 n53778692 1975386019225719 7663586446346813440 n53803730 1975386042559050 5527135564307890176 n53903812 1975386179225703 3426453620881620992 n54192490 1975386035892384 6024223310936539136 n54255124 1975386232559031 3928400216767594496 n54350947 1975386169225704 7430413827193176064 n54405737 1975386279225693 4920342146642345984 n

 

У вас немає прав, щоб відправляти коментарі.
Увійдіть будь-ласка!