banner rinne 150x65        

 

Головне меню

Реєстрація


Як подати документи на призначення/перерахунок пенсії не виходячи з дому

Як подати  документи на призначення/перерахунок пенсії не виходячи з дому

            Е-ПЕНСІЯ - система надання послуг в електронній формі, запровадження якої має на меті підвищення ступеню відкритості діяльності Пенсійного фонду, створює можливості одержання послуг дистанційно в електронному форматі через особистий кабінет (дозволяє раціонально використовувати час особи),  і включає організацію обміну даними з іншими державними реєстрами для зменшення паперового документообігу при наданні послуг.

            Частинкою цієї системи є нова модель звернення за призначенням пенсії — пенсія в "одне відвідування".Така модель звернення запроваджена з метою вдосконалення якості обслуговування осіб Пенсійним фондом України.           Завдяки новому сервісу особа має можливість подати документи для призначення пенсії через веб портал електронних послуг Фонду, без відвідування сервісного центру.  Для цього необхідно зареєструватись на веб порталі Пенсійного фонду за допомогою електронного цифрового підпису (ЕЦП), заповнити бланк запропонованої заяви, прикріпити скановані копії документів, підписати заяву електронним підписом і відправити її до Пенсійного фонду.

            Після перевірки поданих документів, у разі якщо їх перелік та зміст відповідає вимогам пенсійного законодавства, протягом 10 днів особі надходить інформаційне повідомлення або про призначення пенсії, або, у разі виявлення невідповідностей у документах, повідомлення про необхідність подання додаткових документів. 

             Крім того, на даний час не виходячи з дому  особа має можливість отримати роз"яснення з питань пенсійного законодавства, подавши звернення через веб портал Пенсійного фонду, проконтролювати страхувальника щодо повноти сплати страхових внесків, отримати довідку з реєстру застрахованих осіб, отримати інформацію про страховий стаж, набутий з 01.01.2004, переглянути свою електронну пенсійну справу.

            Наступний етап впровадження системи “Е-пенсія” – створення мобільного додатку,  що дозволить отримати доступ до ресурсів веб порталу електронних послуг Фонду з мобільних пристроїв (смартфон, планшет).

            Водночас, будь-яку послугу, в тому числі з приймання заяв про призначенння чи перерахунок, як і раніше, можна отримати безпосередньо у сервісних центрах Пенсійного фонду в області.

Модель звернення за призначенням пенсії в "один дотик - це перший етап проекту "е-пенсія", створення можливостей доступу до електронних сервісів у зручному форматі зі смартфону чи планшету, забезпечення доступу пенсіонерів до даних електронної пенсійної справи, забезпечення доступу застрахованих осіб до інформації, що міститься в електкронній обліковій картці щодо анкетних даних, страхового стажу, заробітної плати з метою захисту їх прав шляхом контролю сплати страхувальниками страхових внесків.

Головне завдання, яке перед нами стоїть – покращити обслуговування відвідувачів Фонду, мінімізувати витрати часу на оформлення пенсій та людський фактор. З цією метою ми запровадили нову автоматизовану систему призначення пенсій, що сама визначає найбільш вигідні умови для отримувача. Ми кардинально змінюємо технологію обслуговування громадян. Раніше людині, аби призначити пенсію, потрібно було приходити до Фонду кілька разів. Послуга в “один дотик” – це лише одне відвідування установи для того, аби забрати пенсійне посвідчення, – повідомив Голова правління Фонду Євгеній Капінус.

 Довідково: для того, щоб призначити пенсію через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, потрібно:

 авторизуватись в особистому кабінеті на вебпорталі https://portal.pfu.gov.ua за допомогою електронного цифрового підпису;

 у розділі особистого кабінету “Заява на призначення пенсії” завантажити весь пакет необхідних для призначення пенсії документів у сканованому вигляді;

 підписати звернення електронним цифровим підписом та надіслати його до підсистеми “Звернення”;

 додавати документи (у разі потреби) можна протягом трьох місяців.

Користувачі вебпорталу будуть отримувати повідомлення про прийняття документів, хід їх опрацювання і про призначену пенсію.

Пенсійний фонд запровадив нову модель звернення громадян по   призначення пенсії в «один дотик» через вебпортал електронних послуг фонду. Сервіс передбачає подання документів для призначення пенсії дистанційно в електронному вигляді (заява та копії документів, завірені електронним підписом). Після ухвалення рішення про призначення пенсії надходитиме СМС-повідомлення про необхідність звернення до сервісного центру по отримання пенсійного посвідчення.

«Уже найближчим часом презентуємо мобільний додаток, за допомогою якого можна буде самостійно подавати всю інформацію до Пенсійного фонду й отримувати її», — повідомив на пресконференції голова Пенсійного фонду Євген Капінус.

Електронні заявки громадяни повинні залишати на вебпорталі електронних послуг фонду, на якому необхідно попередньо зареєструватися, уточнив директор департаменту інформаційних систем і електронних реєстрів Пенсійного фонду Олександр Малецький.

Нова послуга існуватиме паралельно з можливістю особисто прийти до центру обслуговування Пенсійного фонду й подати документи для призначення пенсії, повідомляє УНІАН. За даними Пенсійного фонду, нині заявки на отримання звернення по призначення виплат за допомогою послуги «е-пенсія» подали 11 осіб. На розгляд кожної заявки, поданої в електронній формі, відведено десять днів. Загалом станом на квітень цього року на порталі Пенсійного фонду було зареєстровано понад 3,2 мільйона користувачів, з них 400 тисяч зареєструвалися за допомогою електронного цифрового підпису.

До слова, реєстрація на вебпорталі електронних послуг здійснюється з використанням електронного цифрового підпису або за логіном і паролем. Електронний цифровий підпис можна отримати в акредитованому центрі сертифікації ключів. Логін і пароль видають у будь-якому відділенні Пенсійного фонду після пред’явлення паспорта та ідентифікаційного коду. Електронний цифровий підпис дає змогу застрахованій особі увійти до персонального кабінету, в якому можна дізнатися про свій зароблений страховий стаж (загальний та в розрізі кожного року), інформацію про щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем. Через особистий кабінет можна подати й електронне звернення до Пенсійного фонду, записатися на особистий прийом.

Сервіс призначення пенсії в «один дотик» — одна зі складових системи надання послуг у галузі пенсійного забезпечення в електронній формі («е-пенсія»), що реалізує Пенсійний фонд. Ідеться про заходи з переведення в електронну форму надання послуг та організацію обміну даними з державними реєстрами для зменшення паперового документообігу під час надання послуг, нагадують у Пенсійному фонді. Упровадження такої системи спрощує взаємодію громадян із фондом, дає змогу зменшити витрати часу осіб, які звертаються по призначення пенсії, забезпечує максимально комфортні умови для отримання послуг не виходячи з дому.

На вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду працюють такі сервіси для пенсіонерів, застрахованих осіб і страхувальників: налаштування послуги безкоштовного СМС-інформування (щодо призначення/перерахунку пенсії, сплати страхових внесків роботодавцем і страхового стажу особи); отримання довідок, достовірність яких підтверджується QR-кодом (про розмір сплачених внесків, витяг із реєстру застрахованих осіб, довідка про розмір пенсії); отримання застрахованими особами через особистий кабінет інформації про страховий стаж та щомісячні відрахування єдиного соціального внеску роботодавцем; кабінет страхувальника, через який можна отримати інформацію щодо сплати єдиного соціального внеску, зокрема щодо заборгованості підприємства з цього виду платежу, а також електронні довідки про трудовий і страховий стаж працівників для розрахунку суми виплати за час тимчасової непрацездатності.

Розробляють такі електронні послуги: заяви на переведення з одного виду пенсії на інший; внесення змін  до пенсійної справи; припинення виплати у зв’язку з виїздом за межі України. Планують, що, не виходячи з дому, можна буде замовити індивідуальні відомості про застраховану особу, а ще повідомити про необхідність легалізації трудових відносин.

Спілкуючись із журналістами й коментуючи заяву  генерального директора Укрпошти Ігоря Смілянського щодо необхідності збільшити тариф на доставку пенсій, оскільки без цього компанія, мовляв, відмовиться доставляти пенсії з 1 січня 2020 року, голова Пенсійного фонду Євген Капінус припустив, що вже в жовтні може розпочатись експеримент з доставки пенсій через відділення Ощадбанку. “Уряд ухвалив рішення щодо проведення експерименту з надання послуг через відділення Ощадбанку”.

У вас немає прав, щоб відправляти коментарі.
Увійдіть будь-ласка!